Google search engine

Veilige en betrouwbare ICT-infrastructuur

Hoe zorgen onderwijsinstellingen voor een veilige, betrouwbare en efficiënte ICT-infrastructuur die leerlingen, studenten en medewerkers in staat stelt om waar mogelijk overal en altijd te kunnen (samen)werken en leren binnen de context van hun digitale activiteiten? En organiseer je daarbij je IT?

Veilige en betrouwbare ICT-infrastructuur

Veilige en betrouwbare ICT-infrastructuur

Hoe zorgen onderwijsinstellingen voor een veilige, betrouwbare en efficiënte ICT-infrastructuur die leerlingen, studenten en medewerkers in staat stelt om waar mogelijk overal en altijd te kunnen (samen)werken en leren binnen de context van hun digitale activiteiten? En organiseer je daarbij je IT?


Wat is de uitdaging?

De digitalisering in het onderwijs zorgt ervoor dat de complexiteit van ICT alleen maar toeneemt. Het is steeds meer verweven met het primaire onderwijsproces en speelt een essentiële rol voor het waarborgen van de continuïteit van het onderwijs. Het is daarom meer dan ooit noodzakelijk om een betrouwbaar, veilig en sterk ICT-fundament te hebben.

Onderwijsinstellingen maken steeds vaker gebruik van ‘best of breed’-diensten in de markt vanwege kostenbesparingen, schaalvoordelen en het minder afhankelijk zijn van één aanbieder. Maar hoe kom je tot het ICT-fundament dat past bij jouw onderwijsinstelling? Hoe maak je onderbouwde keuzes uit het grote aanbod van leveranciers en oplossingen? En hoe manage je de omgeving waarin meerdere leveranciers met elk hun eigen SLA samenkomen?

Wat is er nodig?

Het ICT-beleid omvat een reeks cruciale elementen, waaronder een leveranciersbeleid, een intern governance model, architectuurprincipes en een balans tussen beheersbaarheid, betaalbaarheid, doelmatigheid en veiligheid. Het is van vitaal belang om IT te verankeren binnen het bestuur en ruimte te bieden voor experimenteren en innovatie binnen een modulair en flexibel IT-landschap. Samenwerking binnen de keten is ook essentieel, evenals het aansluiten bij landelijke initiatieven zoals SURF. Het waarborgen van betrouwbare partners, met name in het kader van het leveranciersbeleid, is van groot belang. Hierbij speelt SIAM een cruciale rol als betrouwbare partner voor de implementatie van het leveranciersbeleid.

Onze diensten

Breens Network is als collectief dé ICT-partner van het onderwijs. Wij ondersteunen je in alle fases en bieden daarbij een breed scala aan bewezen, standaard diensten en producten om dit robuuste ICT-fundament voor jouw onderwijsinstelling te realiseren en toekomstbestendig te beheren. Wij kunnen je daarbij volledig ontzorgen. Van een (gedeeltelijke) migratie naar de cloud tot en met het overnemen van het volledige ICT-beheer inclusief Identity & Access Management en leveranciersmanagement volgens de SIAM-methode.

Cases

IT-Workz partner bij fusie tussen Horizon en Regio College

Horizon College en Regio College gaan samen verder onder de naam Talland College. Voor de integratie van beide ICT-omgevingen riepen ze de hulp in van IT-Workz, onderdeel van Breens Network. Een veelomvattend traject waarbij IT-Workz de regie voert richting zo’n 50 à 60 betrokken leveranciers.

SOML verlengt contract voor ICT-outsourcing voor de derde keer

Stichting Onderwijs Midden-Limburg (SOML) was na twee contracttermijnen van ieder vijf jaar voor ICT-outsourcing toe aan een nieuw contract. Maar wat doe je als je al tevreden bent met je huidige leverancier IT-Workz, onderdeel van Breens Network? Dan verleng je!

Gerelateerde oplossingen

Azure Landing Zones

IT-Workz – onderdeel van Breens Network – biedt als cloud-expert een gestandaardiseerde uitrol van Azure Landing Zones in Azure, ingericht volgens de juiste standaarden, governance en security. Voordelen Azure Landing Zones Snelle realisatie van de Azure Landing Zones. Een veilig platform gebaseerd op bewezen standaarden. Eenvoudig op te schalen en gereed voor innovatie. Aanpak Door...

Service Integration Partner

Door het toepassen van Service Integratie and Management (SIAM) zorgt IT-Workz als Service Integration Partner ervoor dat er één customer facing organisatie wordt gevormd, die de complexe aansturing overneemt van de klant. Dit stelt de ICT-regie-organisatie van de klant in staat zich te kunnen focussen op de onderwijsbehoefte in plaats van de operationele aansturing van...

Breens Identity Center

Identity & access management (IAM) in het onderwijs is ongelofelijk complex en dynamisch. Met tientallen applicaties, uiteenlopende gebruikersgroepen én de steeds verdergaande digitalisering en flexibilisering van het onderwijs. Hoe houd je dit dan onder controle, nu en in de toekomst? Met Breens Identity Center.

Contact

Wil je meer informatie over onze visie, aanpak en IT-oplossingen ten aanzien van een veilige en betrouwbare ICT-infrastructuur? Neem gerust contact op. We staan je graag te woord.